OH GOD OH SHIT

by Sean Eldon

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $3 USD  or more

     

1.
2.
03:19
3.
07:40
4.
03:37
5.

about

recorded throughout july 2013 in two empty rooms of kirkland headquarters in boston, ma using broken instruments, broken recording equipment, and a broken computer.

i wrote, arranged, played, recorded, and mixed the whole thing by myself because i'm a FUCKIN' CONTROL FREAK.

this was originally gonna be shorter, then it was gonna be longer. it will forever remain at this awkward medium length.

pay for this. pay three dollars. pay more than three dollars. whatever. support musicians by FUCKING PAYING MUSICIANS. SERIOUSLY.

credits

released July 2, 2013

sean eldon qualls - everything but the visual art.

alyssa jane voorhis - visual art.

license

all rights reserved

tags

about

Sean Eldon Chicago, Illinois

I am a professional songwriter, arranger, musician, recording engineer, and "producer" based out of Chicago. Hire me, buy my music, and send beer, goddammit.

contact / help

Contact Sean Eldon

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Gee Whizery (Wee Jizzery)
i learned to swim. couldn't care to sink again.
if i could only forget what i seen.
not freakin' out. couldn't give a fuck about
what some miserable old man makes of me.

gonna take a chance and take the higher ground
gonna leave the hoard before they burn it down
what if i think aloud and burn it down

well here i am again on the way back to way back when
not freakin' out. couldn't give a fuck about
what some disgusting old man makes of it.

gonna take a chance and take the higher ground
gonna leave the hoard before they burn it down
what if i think aloud and burn it down

quittin' jobs like i was born for this
and if i'm not, then gee whiz
unemployed and really lovin' it
and if i'm not, then gee whiz

hahahahahahahahaha
Track Name: If You
i know it don't mean much
to tell you that you're much too much
and what does that mean?
and how's it relate to theeeeeee
oh. "the..."
the sweet and sultry things

so many parts of me
and i am all these scattered things
that all should see
don't mean that literally
'cos i don't know what that means, actually

i know just how it looks
but i swear it's only how it looks
and not how it be

hidin' from nothing much
certainly not what we discussed
it's not what i mean
retracin' my steps to theeeeee
oh. "the..."
the very soul i seek

but i long for nothing short
nothing short of what's my own
and closest to me
i'm nearing the end of middle ground
can you believe i found
the middle's the end of me

y'know how i fold under questioning
how glad am i that you're questioning me

and if you have to ask
i'll say
whatever i told you last
and it'll be okay
Track Name: Oh God...
fucked up. one for the 'books and newsfeeds.
not that it's just my doing. not that it's all about me.
be still. movin' and shakin' brought me
all kindsa angst and worry. can't keep my wits about me.
cold sweat. startin' to panic out loud.
readyin' for a wipe down. beginning to doubt i know how.
would you believe that i've grown to succeed?
noticin' that i can't seem to keep the roof above me.

no home to show that i'm collecting things, no.
i'll wait for home to show
no home to show that i'm collecting things, no.
i'll store my home and go.

oh god
won't the almighty just cut me a break for a change?
oh god
i'm fuckin' homeless and broke and oh shit
oh god
and if i ask her to cut me a break will she smite me again
oh god

what if all that i said was splendid
morphs into something diff'rent? not that i can't adjust it.
hey now! move onto something bigger.
nothing's a fact but figure i know what's best here, sugar!
hot sweat trickles beneath my eyelids
not that i need my vision to see i need assistance, sister!

i know what's mine will be around when i'm old
pretend what i say goes
i know what's mine will stick around for the show
pretend what i say goes
Track Name: ...Oh Shit
i was keepin' it cool like i wanted to
but i admit that was months ago
yeah, the seasons change and that's the way of the way
but i'm recallin' that it wasn't so dramatic, though
don't remember the summer being such a bummer
maybe i'm just misrememberin'
it's startin' to seem like i'm exaggerating but it's like
i been melting and melting and melting into a puddle of me

i been sheddin' my skin into a hellish wind
toppin' out about a hundred degrees
as the temperature climbs and yeah, we're seein' the signs
i'm thinkin' everyone is numbing to the issue here
i can't remember ever talking ill of the weather
and i leave that up to simple people, simple folk
'n you'd think that i'd be an everlasting me
and it could be the heat and the heat and the heat
but now i'm just a puddle of me

spring and autumn
how come they come and gone
these are scary times and hell if i know why
hell if i don't
doom and gloomin'
with all the told-you-sos
these are scary times and hell if i know why
hell if i don't

contemplating escape from a feral brain
and i'm tugging out a million hairs
and now i'm getting wind about a childhood friend
who went 'n took a high speed spill out there
and we ain't talked for years and he ain't close to here
he kinda vanished into different people, different crowds
i kinda did the same, all but forgotten his name
until i heard he was friend of a friend of a friend
and now he's just a puddle of him

well i ain't wrong to say that on a different day
the same could happen to a closer friend
while i'm overheating and my head's all abeating
and i'm reading 'bout the bees and middle east and then
i go to turn the page but overwhelmed with pain
i crinkle up the paper, "get it off my mind!!!"
and i hate to see i'm doing this something for nothing or nothing for something or nothing for nothing
and now y'know i'm fallin' behind

blown back to start
'cos i been pissed on and off
thinking about flaking on the shaking
of this bleeding heart

scream and holler
throwin' up my arms
can't rub two nickels
y'know they're all withdrawn
doom and gloomin'
with all the told-you-sos
these are scary times and hell if i know why
hell if i don't
Track Name: The World's An Empty Room
it's that old cliché
where things start looking up after you've bottomed out
you can almost see what may
turn out to be your proudest days or at least your finest hour
but when it comes to me
i see the world's an empty room
and if i'm not asked to leave soon, i'm gonna force my way out

and in my final days
i won't show a sign or cry for help or anything
and if i leave my mark
and no one ever sees it, then what's the fuckin' purpose of me
i'll tell you i can see the world's an empty room
no windows for the rest of you to stare on through

when the tides were turned against my favor
and i locked the door behind
when the noise came crashing down nothing
and the silence didn't follow me inside

that's when i could see the world's an empty room
and all that's left to do...